Friday, October 29, 2010

TV Show: The Amazing Race Asia 4 Episode 6


Semalam adalah episode yg bikin aku sgt panas. Team Malaysia, Ethan & Khairie yg bermula dgn sgt bagus akhirnya smp tempat ke-5 kat pit-stop. Semata-mata sbb masa otw diorg nak gi wat challenge Detour dorg, dorg kena patah blk sbb caravan dorg dh nak abis minyak.. Apsal team lain takyah isi minyak pun.. Sabotage..

Smlm diorg pegi New Zealand.. NZ sgt cun.. Akan dimasukkan dlm wishlist negara yg aku nk lawat..
Cabaran Detour diorg sgt seram. Well, maybe utk aku yg gayat ni.
Kena pilih antara Plunge, iaitu buat bungee jump setinggi 134 m (kira² 8.5 saat utk smpai bwh) drp Nevis Highwire Platform.

Plunge
Ataupun Swing, duduk dgn partner dan kena turun satu buaian dgn ketinggian 300 m
Swing
 Sunaina & Dimple dr India merupakan team pertama kena U-Turn dimana diorg kena buat kedua-dua challenge Detour ni.

U-Turn kpd Sunaina & Dimple drp Claire & Michelle
Team Malaysia yg lagi satu, Ivan dan Hilda ada masalah time nk buat bungee jump ni sbb Hilda sgt gayat (klu aku pun sama kot). So, diorg tukar ke cabaran swing. Dan ini akhirnya menyebabkan diorg menjadi peserta ke-4 yg tersingkir.

Hilda & Ivan

Skrg ni, Malaysia punya harapan hanya tinggal pada 1 team je..

Catch-up with The Amazing Race Asia Season 4 every Thursday, 8.05 pm on AXN

4 comments:

kakngah said...

aku pun heran apsal E&K je yg kene tuang mnyk. yg lain xder pn...

S&D pernah u-turn kn C&M. dlm episod 2 ke 3.. xpasti. tu yg diorg balas balik...

Cazari said...

kakngah.. yg tu bukan u-turn, itu yield

U-Turn = Kena buat kedua2 challenge Detour
Yield = Kena tunggu jam pasir tu sampai abis baru blh teruskan race

ekabukanmakcikkau. said...

sunaina & dimple ; keling tuu . aku xsuke die .
dan aku bengang giler mse dye kutuk team malaysia tuu , wth ?

Cazari said...

a'ah kutuk mcm good2 je dorg.. pdn muka dpt no 6..

tp aku rasa plg tak sker team gediks tu, itu fomfuan2 pilipin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...